Ce să mănânci dimineața

Dieta

Ce să mănânci dimineața este întrebarea pe care o au mulți dintre noi. Un mic dejun sănătos, dar și sățios este un obiectiv pe care ni-l propunem cu toții, însă poate nu suntem mereu atenți la fiecare aliment. Noi îți explicăm ce să mănânci dimineața și ce să nu consumi la micul dejun pentru a avea energie, dar și pentru a-ți menține sănătatea stomacului. Printre recomandări se regăsesc și alimente pe care nu le-ai fi considerat interzise dimineața.

Dacă te-ai întrebat ce să mănânci dimineața pentru a funcționa la capacitate maximă toată ziua, trebuie să știi că merele, cartofii, roșiile, ciocolata neagră și portocalele se regăesc printre alimentele cele mai recomandate.

Ce să mănânci dimineața și ce nu este recomandat

Cartofii sunt recomandați pentru că:

  • amidonul din cartofi scade colesterolul
  • cartofii sunt bogați în minerale

Roșiile pot fi și ele consumate dimineața deoarece:

  • îmbunătățesc digestia
  • consumate la micul dejun, roșiile accelerează metabolismul

VREI UN BONUS de 1.000 de LEI? AGENŢIA DE PARIURI FORTUNA oferă cel mai mare BONUS DIN ROMÂNIA! IA-L ACUM!

Ciocolata neagră

  • ciocolata neagră conține antioxidanți care te mențin tânăr mai mult timp și care reduc riscul de boli de inimă

Mere

  • merele conțin pectină, care ajută la scăderea colesterolului și a nivelului de zahăr din sânge

Nu este recomandat dimineața să consumi iaurt sau portocale.

Iaurt

  • nu este indicat pe stomacul gol, deoarece crește aciditatea

Portocale

  • portocalele consumate pe stomacul gol pot irita stomacul și pot provoca gastrită

Pentru prânz se pot consuma nuci, orez, carne sau banane

Nuci

  • nucile scad riscul de tensiune arterială și păstrează inima sănătoasă

Orez

  • orezul este bogat în carbohidrați
  • îți dă energie pentru întreaga zi

VREI UN BONUS de 1.000 de LEI? AGENŢIA DE PARIURI FORTUNA oferă cel mai mare BONUS DIN ROMÂNIA! IA-L ACUM!

Carne

  • carnea este o sursă bogată de fier, reduce oboseala și vulnerabilitatea la boli

Banane

  • întăresc sistemul imunitar
  • îmbunătățesc aspectul pielii

Seara organismul tolerează mai bine iaurtul și nu foarte bine carnea, bananele, nucile, merele și roșiile, precum și cartofii.

Iaurt

  • iaurtul ajută digestia
  • potolește pofta de ”a ronțăi” ceva înainte de culcare

Carne

  • carnea se digeră în 4-6 ore
  • poate afecta sistemul digestiv

Banane

  • bananele pot afecta în mod negativ digestia

Orezul

  • dacă îl consumi la cină, orezul îngrașă

Nuci

  • nucile sunt bogate în calorii și grăsimi și pot duce la creșteri în greutate

Mere

  • pectina este greu de digerat seara
  • merele cresc aciditatea stomacului

Roșii

  • pectina și acidul oxalic pot determina balonare

Cartofi

  • conțin mai multe calorii decât alte legume și pot duce la creșterea în greutate

VREI UN BONUS de 1.000 de LEI? AGENŢIA DE PARIURI FORTUNA oferă cel mai mare BONUS DIN ROMÂNIA! IA-L ACUM!

Ce să mănânci dimineața, idee de mic dejun sănătos

  • O omletă din două ouă, câteva nuci şi două roşii.
  • O salată din legume diverse cu măsline, două ouă fierte şi puţină carne.
  • O conservă de peşte cu castraveţi şi roşii.
  • Alune crude şi fructe de pădure.
  • O jumătate de avocado cu brânză şi doup felii de pâine integrală.

Ce să mănânci dimineaţa ca să scapi de burtă

Avocado – este bogat în grăsimi sănătoase și ajută la accelerarea metabolismului.

Legume – te ajută să te saturi cu puţine calorii. Lângă nuci, alune, ouă sau brânză poţi pune o garnitură de legume: roşii, castraveţi, ardei gras, dovlecei sau morcovi.

Ouă – conţin şi grăsimi bune, şi vitamine, şi proteine.

Peşte – tot din categoria grăsimilor sănătoase, peştele este un mic dejun ideal. Îţi dă energie pentru întreaga zi şi dă o senzaţie de saţietate de lungă durată. Alege un peşte gras, de exemplu macrou sau somon.

Fructe de pădure – sunt pline de antioxidanţi şi în plus sunt printre puţinele fructe indicate în cura de slăbire fiindcă au un conţinut mic de zahăr.

Seminţe – poţi să alegi seminţe de chia, de cânepă, de in sau de susan. Toate sunt bogate în grăsimi sănătoase, necesare pentru cei care vor să scape de burtă.

Nuci sau alune – conţin grăsimi sănătoase, care sunt foarte importante atunci când vrei să slăbeşti.

Ce să mănânci dimineața ca să previi cancerul de colon

Cancerul de colon este tot mai răspândit, iar o alimentaţie echilibrată şi sănătoasă te ajută să previi apariţia bolii. Îţi dăm o reţetă de mic dejun care te ajută să stai departe de această afecţiune nemiloasă.

Rețeta care previne cancerul de colon

  • o cană de fulgi de ovăz
  • o banană medie, tăiată felii
  • o linguriță de miere
  • o cană de lapte / lapte de migdale.
  • o linguriță de scorțișoară
  • nuci

Lasă fulgii de ovăz la înmuiat, pentru 10 – 20 de minute. Adaugă, apoi, miere și amestecă bine, după care completează cu restul ingredientelor. Gustul este delicios, așa că nu vei simți nevoia să mănânci altceva.

VREI UN BONUS de 1.000 de LEI? AGENŢIA DE PARIURI FORTUNA oferă cel mai mare BONUS DIN ROMÂNIA! IA-L ACUM!