NU DĂ GREȘ! Metoda prin care afli câţi KILOMETRI REALI are o maşină second-hand

646x404-1

E bine cunoscut faptul că sunt şanse mari ca o maşină second-hand să aibă kilometrajul „dat peste cap”. Această tentativă de păcălire a cumpărătorului poate fi demontată prin câteva verificări simple.

Mulţi dintre cumpărătorii de autoturisme second-hand îi găsesc abia după achiziţie „viciile ascunse”. Un specialist a explicat care sunt greşelile cele mai comune făcute de clienţii neexperimentaţi.

Primul pas la târg este cel legat de verificarea aspectului estetic al maşinii. Este obligatoriu ca inspecţia vizuală să aibă loc în cursul zilei, când maşina este expusă în lumină puternică şi i se pot observa toate eventualele detalii neconforme cu prezentarea.

VREI UN BONUS de 1.000 de LEI? AGENŢIA DE PARIURI FORTUNA oferă cel mai mare BONUS DIN ROMÂNIA! IA-L ACUM!

„Ziua se cumpără o maşină, nu spre seară, nu noaptea. Un pont ar fi să iei cu tine un magnet şi, unde vezi nuanţe diferite, dacă pui magnetul nu ar trebui să aibă o atracţie aşa mare, deoarece zona e acoperită de chit, de fibră, pentru că e reparată”, explică Bogdan Achiţei, consultant-daune în cadrul unuia din cele mai mari service-uri auto din Sibiu.

FANTASTIC! BILETELE DE COTĂ 84 ŞI 2504 AU INTRAT! URMEAZĂ CELE MAI TARI COTE: 1363 SI 1988!

Următorul pas, spune specialistul, este să ne uităm sub maşină, acolo unde aceasta este parcată, pentru a vedea dacă sunt pete de ulei sau apă.

„Apoi ne uităm sub capotă, la motor. Nu trebuie să fii un expert sau mecanic, te uiţi la fel să nu fie scurgeri, să nu fie fire improvizate, chestiuni improvizate, lipite cu scotch, capsate. Motorul trebuie să fie curat”, explică specialistul.

Cum verificăm kilometrii reali. „Cel mai simplu mod de a verifica kilometrajul fără să te duci la tester este să te uiţi la volan şi la scaunul şoferului. Asta indică uzura, kilometrii în timp, pentru că te dai jos şi te urci de foarte multe ori, şi la volan la fel, când conduci foarte mult se roade, se văd urme de uzură. Dacă vrei să afli kilometrii reali cel mai indicat e la reprezentanţă, ei au testerul cu programul original”, mai spune Bogdan Achiţei, consultant daune.

Foarte importantă este cartea de service, când există, pe care clientul trebuie s-o ceară vânzătorului. „Te poţi uita acolo şi vezi, de exemplu, că în ianuarie 2015 s-a făcut revizia la 315.000 de kilometri. Apoi, te uiţi în bord şi vezi că ai 180.000 de kilometri şi e dat de gol vânzătorul. Numărul de kilometri e oarecum irelevant. Poate să fie o maşină cu 300.000 de kilometri care să meargă foarte bine, dacă e întreţinută”, explică specialistul.